Al ple, dimecres 9 i dijous 10 de març, a la sessió de control al Govern, el president de la Generalitat va respondre les preguntes dels diputats, centrades sobre els efectes i les conseqüències a Catalunya derives de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia, i sobre: les conseqüències de les taxes i els impostos verds sobre la classe mitjana i la classe treballadora; la resposta a la repressió de l’Estat espanyol contra el moviment independentista; les mesures transversals per avançar en la transformació feminista de la societat, i la conveniència d’assistir a la conferència de presidents autonòmics del 13 de març a La Palma.
Amb anterioritat, els consellers van respondre les preguntes sobre: la situació de l’educació, i l’oferta educativa del curs escolar 2022-2023; el Dia Internacional de les Dones, les polítiques de dones, i el garantiment del dret a l’avortament; l’acollida dels refugiats i la situació d’Ucraïna; el Consell Català de Petits Municipis; la política industrial i els resultats de les taules de reindustrialització; el garantiment de la legalitat en matèria de seguretat ciutadana; el Centre Penitenciari Obert de Barcelona; el Fons Complementari de Riscos, i la valoració que es fa del Mobile World Congress.
Pel que fa a les iniciatives legislatives, el Ple va decidir tramitar pel procediment de lectura única la Proposició de llei de modificació de la Llei 9/1993, del Patrimoni Cultural Català, per a la preservació d'establiments.

El Ple va designar la presidenta i els membres del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que es va renovar íntegrament. Amb anterioritat, els candidats van comparèixer davant la Comissió d’Afers Institucionals, que en va avalar la idoneïtat per al càrrec.
També a la reunió de dimecres, els consellers van intervenir per respondre vuit interpel·lacions sobre: la situació de l'Administració de justícia; les resolucions dels conflictes internacionals; la vocació europeista dels catalans; l'impuls i la dinamització de les Terres de l'Ebre; l'impuls a l'esport femení; les mesures per incorporar les dones vulnerables al mercat de treball; el Dia Internacional de les Dones i el combat contra la pressió estètica, i el retorn de les centrals hidroelèctriques al sistema públic.
A l’inici de la sessió, la presidenta del Parlament va llegir una declaració institucional de condemna de l’agressió de la Federació Russa a la República d’Ucraïna, amb la presència al saló de sessions del cònsol general d’Ucraïna a Barcelona, i va recordar també la commemoració del Dia Internacional de les Dones.
Així mateix, en compliment de la Moció 111/XII, sobre les operacions de rescat a la Mediterrània i les polítiques d'acollida de migrants, la presidenta va informar del nombre de víctimes mortes i desaparegudes a la Mediterrània des de l'inici de l’any 2022.
Dijous 10, els consellers intervenen per respondre les tres interpel·lacions restants sobre: la producció audiovisual en català;
les places residencials i de centres de dia, i les línies que impulsarà el Departament de Drets Socials amb els fons europeus Pròxima Generació.
Al llarg de la reunió de dijous, el Ple fa el debat i votació de vuit mocions sobre: la necessitat d'un nou finançament just; l'exclusió financera; les actuacions del Departament d'Economia i Hisenda amb relació als pressupostos de la Generalitat; l'estat de l'educació; la situació del sector agrícola i ramader; la fauna salvatge i la seva incidència en el món agrari; la gestió de les alternatives habitacionals per a les famílies desnonades, i el garantiment dels drets fonamentals en les mobilitzacions.





Guía de San Pedro Alcántara
Comentarios
Aviso





