Palma, com a destinació turística, ha evolucionat aquests darrers anys cap a un model més eficient, on la qualitat i la competitivitat són les senyes d'identitat i els elements diferenciadors davant altres destinacions alternatives, tal com ha explicat aquest matí la regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro, a la taula rodona que s'ha duit a terme en el marc de Fitur. A la trobada, hi han participat també el gerent de la Fundació Turisme Palma 365, Pedro Homar, i el president de l'Associació Hotelera de Palma, Javier Vich.
La reunió amb mitjans especialitzats del mercat nacional ha servit per a donar a conèixer les perspectives turístiques de la temporada 2023, així com el balanç de tancament de la temporada 2022 i altres dades d'interès del sector, com ara la previsió de noves obertures hoteleres. A més, Navarro hi ha explicat als mitjans presents les novetats quant a infraestructures que es duran a terme durant els pròxims mesos, que "sense cap dubte milloraran l'estada tant del ciutadà com del visitant. L'objectiu és consolidar-se com una destinació moderna, però sobretot sostenible", ha declarat l'edil.
En la mateixa línia, la regidora ha destacat la importància que té el mercat nacional per a la ciutat, i és per això que "des de la Fundació volem transmetre al visitant el missatge que ens cuidi com nosaltres el cuidam; volem que conegui la nostra essència, que s'interessi per les nostres tradicions i els nostres costums; un visitant que valori allò autèntic, que tengui un respecte per la cultura local i que vulgui conèixer els establiment emblemàtics que tenim a la ciutat". "Som una destinació que s'ofereix al turista que cerca integrar-se, que vol viure experiències culturals urbanes, que sent curiositat i que es vol divertir".
Per la seva banda, el president de l'Associació Hotelera de Palma, Javier Vich, ha explicat que, pel que fa a previsions, "el 2023 sembla apuntar a ser un any amb una forta demanda. Els hiverns són molt durs per l'aturada turística que pateix l'illa, però cal dir que, enguany, creim que tindrem un punt d'inflexió gràcies al producte de MICE i als congressos que viurà Palma en aquests mesos que venen, la qual cosa confiam que permeti mitigar la campana de Gaus a què estam acostumats i poder mantenir una oferta i demanda més estables". En aquesta mateix línia Vich ha destacat que el canvi de model que s'ha duit a terme a Palma des de 2012 ha permès tenir una marca turística pròpia i consolidar-se com una destinació urbana de referència mundial".
Així mateix, durant la seva intervenció, el president de l'Associació Hotelera ha destacat que "Palma s'ha convertit en una de les ciutats europees amb el major nombre d'hotels boutique al centre històric. La seva implantació ha canviat la fesomia urbanística de la ciutat i ha millorat de manera sostenible l'arribada de turistes d'alt valor adquisitiu, definit com un luxe conscient. Es tracta d'un turisme que ajuda a la desestacionalització, que és motivat per la cultura, la gastronomia, que cerca experiències excepcionals… En definitiva, un turista més cosmopolita. A Palma, a diferència d'altres destinacions, és possible trobar un allotjament per a cada tipus de client els 365 dies de l'any, perquè tenim una oferta oberta tot l'any i que s´adapta a les necessitats i les demandes de diferents tipus de viatgers, però tots tenen un denominador comú: professionalitat, servei, qualitat i atenció al client".
Vich ha acabat la seva intervenció amb un missatge positiu i ha subratllat que "gràcies a la inversió privada i a la implicació del sector públic al nostre municipi, Palma en aquests moments es pot considerar una destinació turística consolidada i amb reptes de sostenibilitat per a continuar essent líders en la matèria".
Durant aquests dos dies de fira, el grup de treball, desplaçat a Madrid, s'ha reunit amb els màxims responsables d'operadors turístics i empreses del sector, i amb destacats mitjans de comunicació a nivell internacional, amb l'objectiu de presentar els nous productes de què disposa Palma i propiciar així la comercialització de la destinació en temporada mitjana-baixa.