La Policia Local de Barberà del Vallès, en coordinació amb els Mossos d'Esquadra de la comissaria local, va detenir la nit del 13 al 14 d'agost dos homes mentre cometien un robatori amb força en un habitatge situat al carrer Verge de l'Assumpció.
La detenció es va produir gràcies a la col·laboració ciutadana: una trucada als cossos de seguretat per una possible intrusió a l'interior del domicili. Immediatament, una dotació policial es va traslladar al lloc dels fets. En arribar, van aconseguir detenir dos dels presumptes autors, mentre que se sospita que més implicats van aconseguir fugir del lloc.
A pocs metres, els agents van localitzar un vehicle Audi A3 presumptament preparat per facilitar la fugida. El cotxe va ser immobilitzat i traslladat al dipòsit municipal per tal d'identificar-ne la propietat. Els dos detinguts van ser traslladats a comissaria per continuar amb les diligències policials pertinents.

L'alcalde accidental, Pere Pubill i Linares, ha destacat que "és fonamental mantenir la Policia Local en alerta constant, i especialment durant la temporada d'estiu, quan els grups organitzats poden intentar aprofitar l'absència de veïnat per actuar. La vigilància i la prevenció són les nostres millors eines".
La Policia Local vol agrair la ràpida actuació i implicació de la ciutadania, recordant que l'avís immediat davant qualsevol sospita és clau per prevenir i resoldre delictes.
Aprofitant aquest incident, es recomana seguir uns consells bàsics de seguretat durant el període de vacances per protegir els habitatges buits:
- No deixar finestres ni portes obertes.
- Evitar indicar a les xarxes socials que la casa està buida.
- Demanar a familiars o veïns que recullin el correu.
- Instal·lar sistemes d'alarma o temporitzadors de llum.