El batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, acompanyat pel tinent de batle de Mobilitat, Toni Deudero, i el gerent de l'EMT, Juan José Elías, ha denunciat aquest dijous en roda de premsa la "situació de caos" que l'anterior equip de Govern ha deixat a l'empresa de transports "amb cinc autobusos d'hidrogen que no poden prestar servei i 80 autobusos més que estaven aturats per problemes mecànics, o manca d'aire condicionat".
El primer regidor de Palma ha estat taxatiu en relació amb els cinc autobusos d'hidrogen inactius a les cotxeres en declarar que "s'ha enganyat els ciutadans. Tenim cinc vehicles d´hidrogen que han costat gairebé cinc milions d´euros i que no poden circular per Palma perquè no tenen combustible; no hi ha hidrogen perquè no funciona la central de Lloseta ia més no hi ha manera tècnica de poder carregar els dipòsits ja que només es pot carregar un màxim d'un 18 per cent amb una autonomia d'una hora que pràcticament només dóna per sortir i tornar a entrar a les cotxeres".
A la impossibilitat de poder utilitzar els vehicles d'hidrogen per manca de combustible, cal sumar que "ens han deixat una situació de caos a l'EMT on diàriament hi havia més de 80 autobusos avariats que no podien circular. Des que vam començar a governar vam posar en marxa un pla de xoc per donar solució a aquest problema, per la qual cosa en aquests moments hem passat de 85 autobusos avariats de mitjana diària a uns 60 i això anirà millorant les properes setmanes", ha subratllat Martínez Llabrés.

El batle de Palma ha apuntat que "també ens hem trobat que hi havia quatre minibusos aturats i sense servei des de fa 8 mesos, minibusos que ja estan entrant en funcionament. Pel que fa als autobusos elèctrics, hi havia un sol carregador per als 10 autobusos existents. Hem revertit la situació i ara hi ha 12 carregadors en marxa que ja poden començar a donar servei".
Martínez ha posat èmfasi que el Govern i el Cort "sabien perfectament que no hi havia hidrogen a l'illa per carregar els cinc autobusos d'hidrogen. El que estem fent ara és revertir la situació i buscar solucions per a aquests autobusos, ja que cada mes que passa, la ciutat de Palma perd gairebé 30.000 euros pel cost de tenir-los aturats".
En aquest punt ha deixat clar que és positiu fer una aposta per les energies renovables i l'eficiència energètica "però les coses s'han de fer una darrere l'altra. La planificació i la coordinació han d'estar per sobre de la propaganda electoral. No es poden comprometre cinc milions en uns autobusos que no poden circular i crec que hi ha una responsabilitat política clara".
"Crec que ara la nostra responsabilitat és cercar altres alternatives per poder posar en circulació aquests vehicles d'hidrogen. Ara no hi ha alternativa, però estem estudiant noves solucions", ha conclòs el batle de Palma.