L'Àrea d'Educació i Memòria històrica, organitza un acte homenatge a Matilde Landa, en el 80è aniversari de la seva mort. Referent feminista, membre del partit comunista, símbol de la lluita de les dones contra la dictadura franquista, que va morir a la presó de dones de Can Sales de Palma, el 26 de setembre de 1942, enguany fa 80 anys.
Llorenç Carrió, regidor d'Educació i Política Lingüística ha declarat que "amb aquest acte volem ajudar a tancar ferides no des de l'oblit sinó de la veritat, justícia i la reparació".
Aquesta activitat "Matilde Landa. 80 anys a la memòria" es durà a terme a la Plaça Porta de Santa Catalina (on hi havia la presó de dones) el proper dia 26 de setembre a les 19,30h del capvespre.
Intervindran: l'historiador i professor de la UIB David Ginard, introduint-nos a la biografia de Matilde Landa, l'artista visual Natxa Pomar amb la mostra d'una peça artística i col·lectiva anomenada: "Las Hermanitas" 2014 i l'actriu Aina de Cos en un fragment de l'obra teatral: "La darrera nit de Matilde Landa" (2022).
